Krása slova
správa z workshopov
Aké sú možnosti práce s umeleckým textom v škole? Čo by mal zabezpečiť učiteľ, aby žiak videl zmysel v prehĺbenom čítaní literatúry? Je možné rozvíjať osobnosť a záujmy žiaka tvorivým písaním a umeleckým prednesom?
Aj na tieto a iné otázky poskytol účastníčkam čiastočné a možno aj úplné odpovede workshop konaný vďaka projektu Vzdelávanie v neprofesionálnom umení a astronómii podporeného Fondom na podporu umenia s názvom Krása slova.
Tri piatky boli vo Svidníku, Stropkove a Giraltovciach príležitosťou pre učiteľky základných a stredných škôl doplniť svoje profesijné kompetencie a pozrieť sa na prípravu žiaka v oblasti literatúry netradične. Účastníčky si skúsili aktivity tvorivého písania na vlastnej koži, aby pri ich uplatnení v škole mali osobne zažité, ako si s procesom tvorby poradiť. V poslednom workshope sme sa venovali detskému prednesu od dramaturgie po prezentáciu, prípravným hrám a cvičeniam na vyučovacej hodine, dramaturgickým zásahom, tvorbe montáží, koláží a ich prezentácii.
Podľa ich reakcií priamo na workshope sa zdá, že tvorivé činnosti nájdu patričnú odozvu aj v ich každodennej práci.
Komentáre
Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.